Volgende week is de Week van Respect! Al vanaf 2006 organiseert de Respect Foundation elk jaar de nationale ‘Week van Respect’. Met als missie: een respectvolle samenleving waarin iedereen zich kan thuisvoelen en actief aan bijdraagt. Sportvisserij Nederland vindt het belangrijk om respect structureel op de kaart te zetten.
Respect is elke dag belangrijk, maar tijdens de Week van Respect staat dit thema volop in de schijnwerpers. Tijdens de campagneweek worden jongeren extra geïnspireerd en geactiveerd om bij te dragen aan een respectvolle samenleving. Door heel het land geven sportclubs, (hengelsport)verenigingen, sportbonden, docenten, jongerenwerkers en sportcoaches, gastsprekers, maatschappelijke partners en gemeenten op actieve wijze invulling aan respect. Samen inspireren we jaarlijks ruim 800.000 jongeren om zélf het verschil te maken. Want: Respect moet je doen!
Generatie van de toekomst
Bijna iedere week zetten vrijwilligers bij hengelsportverenigingen zich in voor jonge sportvissers. De Week van Respect richt zich vooral op jongeren: de generatie van de toekomst! Want wat zij jong leren, nemen zij de rest van hun leven mee. Hun leefwereld speelt zich onder andere af op de hengelsportvereniging - daar waar respectvol samenleven begint. Sportvisserij Nederland haakt hierbij aan om respect structureel op de kaart te zetten.
Behandel iedereen met respect, er is géén ruimte voor ongewenst gedrag!
Onze eigen campagne: Veilig Hengelsportklimaat
De Week van Respect sluit prachtig aan de langlopende campagne ‘Op weg naar een veilig hengelsportklimaat van Sportvisserij Nederland. Hengelsportverenigingen organiseren wedstrijden, evenementen en uitjes. Respect voor elkaar is ook tijdens deze gebeurtenissen heel belangrijk. Want als je respectvol met elkaar omgaat, is er geen ruimte voor ongewenst gedrag. Sportvisserij Nederland ondersteunt, samen met NOC*NSF, hengelsportverenigingen om te voldoen aan de basiseisen voor sociale veiligheid: de ‘4 V’s’. Hiermee verkleinen we de kans op incidenten en daarom geven we daar keer op keer aandacht aan. Lees hier hoe we dat doen.