Wat doe je eraan om kinderen aan het vissen te krijgen en ze weer met de natuur in aanraking te laten komen? Die vraag houdt de Westerse wereld nogal bezig omdat kinderen minder bewegen, minder buiten komen en meer dan ooit door computers, games en sociale media aan de bank gekluisterd zijn. In de USA doet Bass Pro Shops daar niet moeilijk over en schenkt duizenden hengels aan een goed doel om de kids weer van de bank te krijgen.
Op donderdag 8 juni maakte de grootste hengelsportketen van de USA bekend dat zij in de USA en Canada 40.000 hengels met molens hebben geschonken aan non-profitorganisaties die zich inzetten om kinderen met de natuur in aanraking te laten komen. Samen met Bass Pro Shops oprichter John Morris schenkt de hengelsportzaak ‘nationwide’ duizenden hengels met molens om kinderen van alle achtergronden weer naar buiten te krijgen.
Gone Fishing
De schenking is onderdeel van de Gone Fishing beweging die overal gratis te bezoeken hengelsportactiviteiten aanbiedt voor families; donaties geeft en samenwerking zoekt met anderen om het vissen weer populair te krijgen bij kinderen en gezinnen. Ook doen ze dat via het aanleggen van catch & release vijvers in de plaatsen waar een Bass Pro Shop gevestigd is.
Lees het
hele bericht op Dé Roofvis.