Voor de VISplanner is nu een update beschikbaar die de bug van het niet goed laden van wateren oplost. Let wel op dat er daarna geen laadbalk voor de waterdatabase meer aanwezig is. Dit is geen probleem, want deze zit voortaan ingebakken in de app waardoor je altijd de juiste gegevens paraat hebt.
Een gevolg van deze update is dat het toevoegen van nieuwe wateren aan de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse VISwateren technisch gezien iets anders verloopt dan voorheen gebruikelijk was. In plaats van nieuwe wateren ‘los’ in te laden wordt de gehele waterdatabase achter de VISplanner ververst.
Aangezien dit een vrij omvangrijke klus betreft, is ervoor gekozen om nieuwe wateren voortaan even op te sparen. Daarna wordt de waterdatabase vernieuwd en daarmee de nieuwe wateren opgenomen in de VISplanner. Dit procedé zal meerdere malen per jaar plaatsvinden. Voor deze oplossing is gekozen omdat zo geen waterinformatie meer heen een weer hoeft te worden gestuurd via internet. Dit maakt de app veel stabieler en dus gebruiksvriendelijker.
Normaal gezien worden VISplanner updates automatisch geïnstalleerd, maar houd dit voor de zekerheid in de gaten.
Check dus snel in
Google Play of in de
App Store of jij de nieuwe update al op jouw telefoon hebt.