Mijlpaal: 50.000 likes op Facebook

3906
21 jun 2017

Op 20 juni kwam die binnen: de vijftigduizendste 'like' op de fanpage van Sportvisserij Nederland. Een mooie mijlpaal en het gevolg van een stevige groei in de afgelopen twaalf maanden.

Die groei heeft onder meer te maken met een groter (betaald) advertentiebereik, meer structuur in de postings en vooral: betere content. Denk hierbij aan video's, fun en nieuws. Hiermee speelt Facebook een steeds belangrijkere rol in de communicatiemix van Sportvisserij Nederland, waar bijvoorbeeld ook Hét Visblad, Vis TV, nieuwsbrieven, apps en evenementen deel van uitmaken.

'Maar die rol kan en moet absoluut nog veel groter' stelt Onno Terlouw, hoofd Communicatie. "Als je bedenkt dat we ruim een half miljoen leden hebben en dat het Facebook-gebruik in Nederland echt enorm is, kun je het sommetje snel maken. De potentie is nog aanzienlijk. Facebook biedt ons voor relatief weinig geld een groot bereik, directe interactie met onze achterban en is een belangrijk servicekanaal geworden. Dus op naar de 100.000."

Enkele statistieken:

  • 92% van de volgers is man, 8% vrouw.
  • Gemiddeld werden in 2017 per maand ruim 714.000 personen 'bereikt'. Het bereik loopt sterk op.
  • Naast volgers uit Nederland (93%) hebben we volgers uit België (3%), Duitsland, Polen, UK, Frankrijk, Spanje, USA, Italië, Brazilië en nog 35 landen over de hele wereld.
  • De plaatsen in Nederland met de meeste volgers: Den Haag (1.072), Rotterdam (978), Emmen (609), Amsterdam (580).
  • 22% van de volgers zit in de leeftijdscategorie 25-34 jaar, 20% is 35-34 jaar, 6% is 65+ en 4% is 13-17 jaar.


Naast Facebook is Sportvisserij Nederland actief op YouTube, Twitter en Instagram.

-> Like ook onze Facebook fanpage

Om u de beste gebruikservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Voor meer inhoudelijke informatie en het onderscheid die wij hier in maken, verwijzen wij u door naar ons. cookiebeleid.